Ads

Terkini

Powered by Blogger.

Aktiviti

Circle Gallery

Infografik

Jadual

Hadis

Bottom

» » » Perarakan Sambutan Maulidur Rasul 1434H


perarakan, berarak, maulidur rasul Tanjung Bidara: Perarakan Sambutan Maulidur Rasul peringkat SMA (JAIM) Al-Ehya El-Karim telah dijalankan pada 25 Januari lalu bersamaan 13 Rabiulawwal 1434H. Semua guru dan pelajar telah berarak dari kawasan sekolah dan sekitar Kampung Pasir Gembur seawal lapan pagi.

Perarakan tersebut telah diketuai oleh pengetua, Tn. Hj. Johari Samad. Di barisan hadapan adalah guru-guru dan diikuti semua pelajar. Setiap kelas membawa sepanduk yang telah mereka siapkan sendiri.

Perarakan ini adalah sebagai salah satu cara bagi menimbulkan semangat dan jati diri yang kental di kalangan pelajar selain memperingati perjuangan suci junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w. Ramai penduduk kampung keluar daripada rumah menyaksikan perarakan tersebut seolah-olah memberi sokongan moral secara tidak langsung. Begitu juga pemandu yang memperlahankan kenderaan masing-masing dan membunyikan hon memberi semangat.

Sepanjang perarakan dijalankan, setiap kontijen diberikan markah mengikut beberapa kriteria untuk dinilai sebagai pemenang kategori-kategori tertentu seperti keseragaman, sepanduk terbaik dan pakaian. Hadiah telah disampaikan kepada pemenang di Kompleks al-Karamah pada minggu berikutnya.

perarakan, berarak, maulidur rasul

perarakan, berarak, maulidur rasul

perarakan, berarak, maulidur rasul

perarakan, berarak, maulidur rasul

About Unknown

Maahad al-Ehya el-Karim ataupun Sekolah Menengah Arab (JAIM) Al-Ehya El-Karim merupakan sebuah sekolah agama yang terletak di Tanjung Bidara, Melaka. Sekolah ini merupakan salah sebuah sekolah bawah kategori Sekolah Agama Bantuan Kerajaan (SABK).
«
Next
Newer Post
»
Previous
This is the last post.

No comments

Leave a Reply